ΠΙΣΤΑ ΩΣΤΙΝ - ΤΕΞΑΣ - ΗΠΑ (UNITED STATES GRAND PRIX - AUSTIN TEXAS CIRCUIT - USA W97'38038 N30'08045 )


Το Γκραν Πρι Αμερικής έχει πραγματοποιηθεί μέχρι σήμερα σε 10 διαφορετικά σίρκουι, ενω από το 2012 λαμβάνει χώρα στο Ώστιν του Τέξας.

Μια σειρά από αγώνες δρόμου ξεκίνησαν στις ΗΠΑ για να επιδείχτούν τα Αμερικάνικα αγωνιστικά αυτοκίνητα δρόμου στον κόσμο. Σύντομα αυτό έγινε θεσμός με συμμετοχή Αμερικάνικων αλλα και Ευρωπαϊκών εταιριών. Ωστόσο ο αγώνας άρχισε κάθε χρόνο να μαστίζεται από προβλήματα ελέγχου του πλήθους, τα οποία οδήγησαν σε θανάτους και τραυματισμούς των θεατών, καθώς και την ακύρωση κάποιον αγώνων. Οι αγώνες διεκόπηκαν μετά την εκδήλωση του 1916, επειδή δεν υπήρχαν Ευρωπαϊκες συμμετοχές λόγω του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και το Αμερικανικό ενδιαφέρον κέντρισαν οι οβάλ πίστες που αναβίωσαν ως 1937. Το 1961 η πολιτεία της Νέας Υόρκης πρόσφερε ενα νέο σίρκουι για να φιλοξενήσει ενα Γκραν Πρι και το πέτυχε, υπόγράφτηκε σύμβαση για το Γκραν Πρι των ΗΠΑ για τα επόμενα 20 χρόνια. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου η εκδήλωση έγινε παράδοση. Ήταν ένα από τα πιο δημοφιλή γεγονότα της εποχής, παραλαμβάνοντας και το βραβείο για την καλύτερη οργάνωση Γκραν Πρι. Το 1971 το Γκραν Πρι μετακόμισε στο Γκλεν  και το 1976 λάμβανε χώρα και το Γκραν Πρι του Λος Άντζελες, κάνοντας τις ΗΠΑ τη δεύτερη χώρα (μετά την Ιταλία το 1957) με 2 Γκραν Πρι την ίδια σεζόν. Έτσι είχαμε το Γραν Πρι Αμερικής της Δύσης και της Ανατολής, το οποίο κράτησε μέχρι το 1983.

Τα Γκραν Πρι είχε σχεδιαστεί να συνεχίστεί στο Ντιτρόιτ, όμως το σχέδιο δεν υλοποιήθηκε και το 1989 η F1 μετακόμισε στο Φοίνιξ της Αριζόνα. Όταν τα μέλη της FIA συζητήσαν για τη σεζόν F1 1992, ακυρώσαν τη σύμβαση με την πόλη του Φοίνιξ και ανέθεσαν τον αγώνα στη Νότια Αφρική. Η F1 δεν επέστρεψε στις ΗΠΑ μέχρι τη σεζόν του 2000, όταν 200.000 θεατές βρέθηκαν στην εναρκτήρια κούρσα του Γκραν Πρι Ινδιανάπολης στην Ιντιάνα. Το 2005 τα προβλήματα με τα ελαστικά της Michelin οδήγησαν 7 ομάδες να αποσύρθούν και μόνο τρείς (6 αυτοκίνητα) με Bridgestone ξεκίνησαν το Γκραν Πρι, το γεγονός θεωρήθηκε εσκεμένο και πολλοί σχολίασαν πως δεν θα διεξαχθεί και πάλι Γκραν Πρι στην Ινδιανάπολη, το 2006 ο αγώνας έγινε κανονικά και το 2007 η F1 ανακοίνωσε ότι αυτό το Γκραν Πρι θα ήταν το τελευταίο, λόγο οικονομικής βιωσιμότητας του σίρκουι της Ινδιανάπολης. Στις 25 Μαΐου του 2010 το Ώστιν του Τέξας τιμήθηκε με μια δεκαετή σύμβαση που αρχίζει το 2012. Το νέο σίρκουι σχεδίασε ο Γερμανός αρχιτέκτονας και σχεδιαστής Χέρμαν Τιλκ και υποσχέθηκε ότι θα είναι ένα από τα πιο προκλητικά και θεαματικά στον κόσμο! Το μήκος της πίστας είναι 5,513χλμ. και ο αγώνας ολοκληρώνεται σε 20 στροφές. Το Γκραν Πρι για το 2016 έχει προγραμματισθεί στις 23 Σεπτεμβρίου.

Δείτε το στο χάρτη: