ΠΙΣΤΑ ΣΟΥΖΟΥΚΑ - ΙΑΠΩΝΙΑ (JAPANESE GRAND PRIX - SUZUKA CIRCUIT - JAPAN E136'32223 N34'50362 )



Το Γκραν Πρι της Ιαπωνίας παραδοσιακά είναι ένας από τους τελευταίους αγώνες της σεζόν και ως εκ τούτου έκρινε πολλούς τίτλους, έστεψε δε 13 παγκόσμιους πρωταθλητές πριν τελιώσει η σεζόν.

Τα πρώτα δύο Ιάπωνικά Γκραν Πρι, το 1976 και το 1977, έγιναν στην πίστα του Φούτζι Σπιντγουέι που βρίσκετε 64χλμ δυτικά της Γιοκοχάμα και 106χλμ απο την Ιαπωνική πρωτεύουσα του Τόκιο. Το Γκραν Πρι του 1976 έχει γίνει διάσημο λόγο των διεκδικητών του τίτλου Τζέημς Χάντ και Νικι Λάουντα, όπως και για την καταιγίδα την ώρα του αγώνα. Ο Λάουντα ο οποίος είχε επιβιώσει απο ένα σχεδόν θανατηφόρο δυστύχημα στο Γερμανικό Γκραν Πρι νωρίτερα εκείνη τη σεζόν, αγωνίστηκε για να εξασφαλίσει τον τίτλο που κρατούσε στα χέρια του αλλα αποχώρησε από τον αγώνα λόγο της βροχής, δηλώνοντας ότι η ζωή του ήταν πιο σημαντική από το πρωτάθλημα. Έτσι ο Χάντ κέρδισε τον τίτλο με ενα λεπτό περιθώριο πάνω από τον Λάουντα που επέστρεψε την επόμενη σεζόν, το 1977, για να κερδίσει το 2ο του Ιαπωνικό Γκραν Πρι. Μια σύγκρουση κατά τη διάρκεια εκείνου του αγώνα έφερε τούμπα ενα μονοθέσιο σκοτώνοντας δύο θεατές και έτσι απο το 1977 η Ιαπωνία βγήκε απο το καλεντάρι της FIA για μια δεκαετία.
Το Γκραν Πρι Ιαπωνίας επέστρεψε στην ανανεωμένη Σουζούκα το 1987 που το φιλοξένησε αποκλειστικά για 20 χρόνια, μέχρι το 2006 και είχε αποκτήσει τη φήμη ως μία από τις πιο προκλητικές F1 πίστες. Το σίρκουι βρισκόταν μέσα σε λούνα παρκ, είχε σχεδιαστεί από τον Ολλανδό Τζον Χάγκελχοτζ και ανήκε στην Honda, η οποία το χρησιμοποιεί μέχρι και σήμερα ως πίστα δοκιμών. Ήταν το μοναδικό σιρκουί με διάταξη και σχήμα οκτώ στο ημερολόγιο της F1. Απαιτητικό και γρήγορο έγινε πολύ δημοφιλής μεταξύ των οδηγών και εκεί γράφτηκαν μερικές από τις πιο δραματικές και αξέχαστες στιγμές στην ιστορία της F1. Θα θυμόμαστε για παντα τη Σουζούκα κυρίως για τη θρυλική διαμάχη του Γάλλου Αλέν Προστ και του Βραζιλιάνου Άυρτον Σένα. Αυτή η οξεία και μακροχρόνια μάχη έφθασε σε πρωτοφανή επίπεδα διαμάχης στη Σουζούκα ανάμεσα σε δύο οδηγούς που θεωρούνται μακράν απο τους καλύτερους οδηγούς F1, απο τότε μέχρι και σήμερα. Ο αγώνας του 1988 έκρινε το πρωτάθλημα μεταξύ Σένα και Προστ που ήταν και οι δύο οδηγοί της McLaren Honda εκείνη τη χρονιά, που βρήκε τον Άυρτον Σένα πρωτάθλητή. Έτσι ακριβώς ήταν και η χρονιά του 1989, με τη διαφορά οτι πρωταθλητής ήταν ο Προστ, αλλα και του 1990 που Σένα και Προστ ήταν για άλλη μια φορά στην 1η και τη 2η θέση στις κατατακτήριες δοκιμές. Οι δύο οδηγοί είχαν κερδίσει 37 από τα τελευταία 46 Γκραν Πρι F1, εκείνη τη στιγμή! Στην εκκίνηση του αγώνα εκείνη τη χρονιά ενα ατύχημα ανάμεσα σε Σένα και Προστ σήμαινε ότι ο Σένα κέρδιζε το πρωτάθλημα. Ο Προστ δεν μπορούσε να επανεξετάσει το σύνολο των πόντων του Σένα, όπως και η FIA που δεν είχε κάνει τίποτα για να ελέγξει τον Προστ την προηγούμενη χρονιά, το 1989, που συνέτριψε τον Σένα και πήρε αυτός το πρωτάθλημα. Και οι δύο οδηγοί έχουν κατηγορηθεί οτι συνέτριψαν ο ένας τον άλλο σκόπιμα και στις δύο περιπτώσεις. Τα περιστατικά αυτά έκαναν τον Σένα και τον Προστ να έχουν τους πιο φανατικούς οπαδούς στη F1.

Άυρτον Σένα και Άλεν Προστ το 1989. (Ενθετη: ο Νίκι Λάουντα με εμφανή τα σημάδια στο πρόσωπο και o Τζεημς Χάντ)

Το 1994 και το 1995 η Ιαπωνία φιλοξένησε επίσης και το Πασίφικ Γκραν Πρι, στο σιρκουί Οκαγιάμα, καθιστώντας την μια από τις 7 χώρες που φιλοξένησαν περισσότερα από ένα Γκραν Πρι την ίδια σεζόν (οι άλλες χώρες είναι είναι η Μεγάλη Βρετανία, η Γαλλία, η Ισπανία, η Γερμανία, η Ιταλία και οι ΗΠΑ ).

Μετά την  θρυλική 20ετία αγώνων 1987-2006 στη Σουζούκα, η FIA ανακοίνωσε ότι οι μελλοντικοί αγώνες του Γκραν Πρι Ιαπωνίας θα πραγματοποιηθούν και πάλι στο επανασχεδιασμένο Φούτζι Σπιντγουέι, που τώρα ανήκει στην Toyota. Η είδηση του Γκραν Πρι Ιαπωνίας στο Φούτζι Σπιντγουέι έκανε επιφυλακτικούς τους οδηγούς, καθώς η Σουζούκα ήταν ένα από τα αγαπημένα σίρκουι των οδηγών αλλα και των οπαδών. Σεπτέμβριο του 2007 λοιπόν το Γκραν Πρι Ιαπωνίας επιστρέφει στο πρόσφατα ανασχεδιασμένο Φούτζι Σπιντγουέι και ανακοινώνεται ότι το θα εναλλάσσεται με τη Σουζούκα για το Ιαπωνικό Γκραν Πρι, αρχής γενομένης από το 2009 και μετά. Μετά τον 2ο αγώνα στο Φούτζι το 2008, το Γκραν Πρι Ιαπωνίας επιστρέφει στη Σουζούκα, ως μέρος της συμφωνίας μεταξύ των ιδιοκτητών του Φούτζι Σπιντγουέι και της Σουζούκα, αιώνιους αντιπάλους της Toyota και της Honda. Η Toyota εκείνη τη στιγμή ανέφερε οτι λόγο της παγκόσμιας οικονομικής ύφεσης ο αγώνας δεν θα επιστρέψει ξανα στο Φούτζι Σπιντγουέι και έτσι, αν και η Honda είχε βγει απο την F1 ενα χρόνο πριν την Toyota, το Ιαπωνικό Γκραν Πρι συνέχισε στη Σουζούκα που το φιλοξενει ανελλειπώς κάθε χρόνο από το 2009 μέχρι και σήμερα.

Από το ξεκίνημα της 20ετίας 1987-2006, το Iαπωνικό Γκραν Πρι στη Σουζούκα, ήταν ένα από τα πιο δημοφιλή στους θεατές. Στον αγώνα του 1990 τρία εκατομμύρια θαυμαστές εισήλθαν σε μια κλήρωση για εισιτήρια του αγώνα. Λόγω της δημοτικότητας και των επιτυχιών της Honda στο παγκοσμίο πρωταθλήμα, ως προμηθευτής κινητήρων για τις ομάδες Williams και McLaren, καθώς και το γεγονός της τεράστιας δημοτικότητας του Αυρτον Σένα και του Σάτορ Νακατζίμα στην Ιαπωνία. Μετά από την αποχώρηση του Νακατζίμα και της Honda, το ενδιαφέρον για τη F1 άρχισε να παρακμάζει στην Ιαπωνία, παρά την προσθήκη του Πασίφικ Γκραν Πρι το 1994. Είναι εντυπωσιακό το οτι μετά το θάνατο του Αυρτον Σένα το 1994, το Ιαπωνικό Γκραν Πρι της σεζόν 1995 ήταν το πρώτο που είχαν μείνει αδιάθετα εισιτήρια.

Σοχίρο Χόντα και Άυρτον Σένα
Μετά το 1995, η εμφάνιση νέων Ιαπώνων οδηγών, όπως ο Τακούμα Σάτο και η συμμετοχή της Honda και της Toyota ως πλήρης ομάδες κατασκευαστών, είχε αποκατασταθεί η δημοτικότητα της F1 στην Ιαπωνία. Η Honda αποχώρησε από την F1 στο τέλος του 2008 και η Toyota έκανε το ίδιο το επόμενο έτος, επικαλούμενες οικονομικούς λόγους. Η Honda θα επιστρέψει στη F1 ως προμηθευτής κινητήρων για τη McLaren τη σεζόν 2015, ενω στις 23 Αυγούστου του 2013 ανακοινώθηκε ότι η σύμβαση για το Ιαπωνικό Γκραν Πρι έχει παραταθεί μέχρι το 2018 στη Σουζούκα. Το μήκος της πίστας είναι 5,807χλμ και το μήκος του αγώνα 307,573χλμ και ολοκληρώνεται σε 53 γύρους. Το Ιαπωνικό Γκραν Πρι στη Σουζούκα για τη σεζόν 2016 θα λάβει χώρα στις 9 Οκτωβρίου.

Δείτε το στο streetview

Δείτε το στο χάρτη:



Η αναβίωση του ταχύτερου γύρου του Άυρτον Σένα στη Σουζούκα για τη σεζόν του 1989 με ήχο και φώς!
 
Το αυθεντικό βίντεο, σε πραγματικό χρόνο απο κάμερα τοποθετημένη στη McLaren Honda του 'Aυρτον Σενα! Χαρακτηριστική η άνεση που στρίβει το μονοθέσιο του με 270+ χλμ/ωρα στα 35 δευτερόλεπτα του βίντεο! 

Άυρτον Σένα ο καλύτερος οδηγός όλων των εποχών. Η όπισθεν που «κάρφωσε» εν κινήσει το 1991 στην Βαρκελώνη για να αποφύγει τη σύγκρουση με άλλο μονοθέσιο είναι ένα από τα πράγματα που κανείς μέχρι σήμερα δεν μπόρεσε ποτέ να εξηγήσει πώς έγινε! Ο άνθρωπος κομπιούτερ που ήταν πολύ μπροστά από την εποχή του, το μυαλό του οποίου έκανε παραπάνω πράγματα απ’ όσα κάνουν σήμερα οι μηχανικοί και οι τεχνικοι διευθυντές των ομαδων με τα κομπιούτερς τους.